Friday, January 21, 2011

TiRed iTu Pen@T

arini aku tak terus balik kg..usually aku mmg akan terus balik aloq staq after keje setiap jumaat..tapi arini tak..memandang kan aku nak p tgok adik aku kat asrama dia esok..senyap aje xkol2 pon..last week baru daftar.ah sok pg2 me n my housemate nak jogging kat taman jubli intan?!eh tmn apa ntah yg kat town yg kat blakang sp plaza dekat2 sek ibrahim..dulu tym aku blajar aku penah p sek ibrahim lawan hoki..aku tau la gak area2 tu..ye la dulu aku skool kat SMTSP 1..
huuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh....minggu ni adalah minggu yg memenatkan..ekceli start awal2 JAN ni mmg byk gilerr lah keje..aku ni klu balik mmg nak trus tido aje..leh dikatakan tiap2 ari aku blik lmbat..pkol 6 gitu..mmg la pkol 6 tu awal lg,tp aku punya ofis hour 8-5pm..dalam masa tu aku mmg buat kerje aje..siap 1 keje another keje lain lak..tambah lagi dan lagi lagi..so mmg x abis2..so bila dah tym 5pm otak n sistem badan pon dah slow down la sikit tp aku kena up kan lg..paksa kan dia naik, kena charge tenaga lagi untuk extra hour(ini bukan OT, i xleh claim ot)...which my job as a plant chemist,so banyak lah kena ambik berat terhadap production selain buat test in lab..

kalau production jln, i hav monitor batch2 n make sure the product is pass n within the limit..kalau tetiba batch itu nak kena rework contoh xdapat kaler or so thick ah kena la aku dok p adjust plak..panjat2 la tank tu..tambah itu ini..then tgu production guy grind (min 10 minit) plak...1 tank tu sekali jln ber tan2 okeh..mmmmm mmg meletihkan ler..ambik sample buat test plak...aduiii belemoih lah aku..dgn noise mesin2 tu, campur plak partikel2 chemical yg kita tak nampak, dgn panas gak, semo itu contributed kepada keletihan aku yang maximun...pehhhhhh..nak buat mcm na ni keja aku..janji halal..once dah ok semo baru lah aku leh balik...2 minggu lepas aku ada balik pkol 7 sebab ada satu product tu, ada masalah...shipment utk product tu dah la esok nya..so xleh nak delay2..kena  gak settle kan aritu gak..mmg TIred gilaaaaaaaaaaaa aritu..

aku ni klu dah penat mmg apa2 benda mai mmg malas nak fikir dah..hanyalah tido ubat aku..walhal makan sekali pon..sudah tidak ada nafsu..dah mmg xleh nak fikir apa2 dah.tp bsuh bju aku mmg rajin,tiap2 ari bsuh.dolu2 bungkus bsh kat kg aje..hahahha..mcm na lah aku nak handle rumah dan tangga klau suatu ari nnt aku ada..ini kan masak sudah aku malas..apa tah pulak nak kena fikir hal org lain plak after blik keje.. xkan la blik dgr anak keriau, bungkus je dia, n letak dalam almari plak..gila sudah aku..sangat mencabar hidup zmn skrg..aku mmg xkan bhenti keje kecuali aku KAWEN ORG KAYA..

aku baru ingat yang aku ada satu extra cuti for dis month..kan aritu PM bg cuti sbb mng AFF bola tu..klg aku tak cuti..ye la dah set up semo plan keje, tetiba nak cuti mmg harusslah xdapat nyer..nak2 kilang swasta plak tu bukan gomen..so depa decide dapat la AL 1 ari tapi kena ambik b4 end of Jan..kalau tak burn aje..tgok aku blom ambik lg..1 mgu je lagi nak abis JAn..ingt nak ambik this monday tp aku lmbt submit..bukan lmbt aku xdan..asyik ada je keje so xsesuai nak apply cuti..mcm aku BOS.huh!.tgok la aku ambik on weekday.dok rumah qada tido je lah..hahhaha

ok esok nak p jogging with my housemate..harap2 dapatlah badan aku buang2 nyah2 release semo penat2 aku tu..ringan sikit badan aku..fresh sikit...

P/S : aku kurus bukan sebab aku diet..aku kurus sebab aku frust..eh bukanlah..aku kurus sebab KEJA!!

No comments:

Post a Comment