Saturday, November 20, 2010

Anak PatunG KerTaS

Semasa zaman dahulu kala, dalam era awal 1990-an ar, mainan yg selalu yg aku main antara nya adalah Anak Patung Kertas...waktu tu aku dalam darjah 2,3 gitu lah..dulu2 dekat kedai runcit dia ada jual yg dah siap lukis sekali ngan baju2.kita just koyak jer..harga dia murah giler 20 sen je...baju yg suka sekali time tu baju skirt kembang2 ala cinderela..ah pakat dok pakaikan dekat patung kertas tu.siap ada topi,kasut la..x cukup ngan beli kat kedai,lukis sendiri plak tu..aku suruh mak aku lukis la..sbb anak patung kertas yg aku beli tu asyik tengkuk patah aje..ye la kertas..
tetiba semalam aku teringat,so aku tanya la Da, nak main anak patung kertas x?aku tanya tahu tak?tak...apa tu?mmmm bbdk skrg mana main benda2 mcm tu,main game kedai kek je..huh!So aku pun minta kertas keras,kaler,pensel..tp kaler missing in action plak..aritu aku nmpak kat sini,Da nmpk kat Situ,Man nmpak kat sinun..last2 kami guna pen ngan highligter je la..so acara nya seperti berikut:

Lakar dulu patung tu..tgk aku siap X kat leher lg..mmg dari dulu2..

siap dah gunting..
tekap,nak lukis baju plak..

siap baju kurung moden..kat bahu tu habuan nak tekap kat anak ptg tu..tgk bwh
Da tanya kasut mana...mmmm


tadaaaaaa....


original from Haziq...nak jugekkkk..huh!
hhahha..lawak la plak..eh bbdk zmn dolu2 mcm2 main..most of activiti outdoor la..itu sbb hitam sikit waktu kecik2..hahha..aku ada paksu(same age with me)..so menan bbdk laki pon aku main gak..antara yg aku ingat CAMPLOM..tembak2..guna biji buah apa ntah kale hijau..sakit oo kene badan..pastu p cari ikan KARIM..eh aku tak cari sgt,aku tgu depa bwk balik je..p cari kat longkang.longkang dulu ngn skrg lain..letak dlm botol kaca bagi depa lawan nnt ekoq depa kembang,colourful...pastu aku ingat lg,cari kaboi,eh kumbang kot..letak dalam tin,tutup..pastu dgr sapa paling kuat..tp aku geli ah nk pegang...errrr..pastu aku ingat lg tym aku p mengaji Quran kt kg ptg2..paksu aku kayuh GEREK TUA,ak tyr besaq,dia KERI aku ar..ada satu tym tu kaki aku masuk SPOG dlm tayar..perghh sakit tu...kuar gak la kaki aku,tp luka gak..p cari buah GETAH..main pecah2 kan buah getah tu..tp sakit ar tgn..mkn buah QERIAN DOT(mcm ne ntah nk eja,buah dia ak mcm anggur tu kaler hitam2 bila mkn lidah pun hitam,)...main TUJU TIN, ah main masak2..kadang2 advance kami mmg masak guna api btol..ambik pisang putik wat masak..tepung guna pasir,buat kek tu,bunga raya yg tak kembang lg buat ala2 cili,mcm2 lah main sampai tak hengat....mak aku mmg dok selalu turut aku balik..mkn pun x ingat..ah tp bila tym mkn,aku selalu BERKELAh bwh pokok ngn kwn2 msk2 aku..tym tgh ari la..bw la nasi yg mak kitaorg masak,mkn ramai2..tp bila dh besar xdak nya aku nak main...dh besar sikit dh takdok kg,pakat p kuar dok asrama..
sekian...KISAH KLASIK UTK MASA HADAPAN......

No comments:

Post a Comment